Zwarte russen in Goa - Reisverslag uit Goa, India van Heidi Nistelrooij - WaarBenJij.nu Zwarte russen in Goa - Reisverslag uit Goa, India van Heidi Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Zwarte russen in Goa

Door: heidivannistelrooij

Blijf op de hoogte en volg Heidi

31 Maart 2011 | India, Goa

Zondag 20 maart 2011 – Dinsdag 29 maart 2011 Zwarte russen in Goa

Na mijn weekje trainingskamp, correctie weekje yoga, heb ik besloten mijn laatste negen dagen in Goa op eenzelfde relaxt tempo voort te zetten. Oftewel, ik ben een beetje een luie backpacker geweest. Ik heb twee dagen sightseeing gedaan in twee grotere steden. Het koste me doorgaans 8 bussen, 6 uur en heel veel angstzweet (ook hier rijden ze als gekken) om op en neer te gaan, maar je ziet dan ook nog eens wat van het land. Ik verblijf in Colva, een dorpje in Goa wat momenteel bezet is door de Russen en de Engelsen; tenminste daar lijkt het op. Ook ik word continue in het Russisch aangesproken…volgens mij niet het beste compliment wat je kan krijgen ;-) Grappig is dat ik hier nu ook zwarte russen in levende lijve ontmoet; wanneer je een winkeltje binnen komt blijken die Indische mensen hier zelfs ook al Russisch te kunnen. Tevens heb ik een schattig Indiaans fietsje gehuurd voorzien van mandje en niet geheel onbelangrijk een bel! Ik fiets nu veel door de dorpjes hier en word regelmatig gelanceerd over heel erg vervelende drempels. In Nederland zijn ze soms vervelend, maar geloof me; deze zijn heel gemeen. Mijn Afrikaanse VW Chico zou acuut zijn overleden op deze Himalaya killers. Naast fietsen heb ik ook nog twee keer per week een lesje yoga om het zen-gevoel van vorige week een beetje in tact te houden. Wat een verademing, veel relaxter dan mijn yogaweek. Eindelijk bevestigd dat ik in een trainingskamp zat ;-) Tja, verder vullen de dagen zich met insmeren tegen zonnebrand, lezen, insmeren, lezen etc etc. Ook nog wat laatste spulletjes gekocht, maar dat afdingen is niet echt mijn ding. Ik heb al geleerd dat ik altijd moet zeggen dat ik student ben en dat je altijd 50% van de prijs af moet halen en dan nog word ik voor mijn gevoel afgezet. Gisteren kreeg ik na het afsluiten van de koop nog een gratis armband mee…tja dan heb je volgens mij teveel betaald. Maar goed afgezien van de muggen in de bus naar de luchthaven heb ik tot op de laatste minuut genoten in Goa!

Op naar het westen!

Tot snel!

X Heidi

  • 01 April 2011 - 08:40

    Dinie:

    Ik denk dat je ook in Nederland je yogalessen moet voortzetten om het Zengevoel vast te houden en niet opgaat in de hectiek van alles wat je van plan bent te doen als je weer in Nederland bent. Ik las zoveel plannen in je vorige reisverhaal. Goede reis terug en welkom bij al je familie en vrienden, die jou ook enorm gemist hebben.
    x

  • 04 April 2011 - 10:48

    Erik:

    Hjj !!
    Ik lig ff 'n paar verhaaltjes achter :-( ze blijven nog wel op de site hoop ik?
    Leuk weer terug in nl. !!, met pasen mee nr Paaspop ?, ben heel benieuwd naar de live verhalen !!!

    mzl!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Craig en ik

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 75609

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 22 November 2014

Brazilie 2014

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

New York en het Wilde Westen

27 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thailand 2012

26 Oktober 2010 - 29 Maart 2011

Afrika en Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: