Cape Town here I am! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Heidi Nistelrooij - WaarBenJij.nu Cape Town here I am! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Heidi Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Cape Town here I am!

Door: heidivannistelrooij

Blijf op de hoogte en volg Heidi

29 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

25 okt 2010 Snoeien in de kledingberg!

Wegens overmatig shopgedrag vorige week is mijn ´to do lijst´ voor deze dag nog langer dan gepland. Laatste spuitje, machtiging bank, schorsen auto en natuurlijk de nodige voorzorg voor moederlief die de laatste dagen alleen nog maar praat over de gevangenissen in Thailand. ´s Avonds komen vriendinnen nog gezellig eten (ik maak oer Hollandse burritos!). En tja, die backpack moet natuurlijk nog altijd gevuld worden. Ik heb al een berg kleding verzameld, maar checken of het in de backpack past heb ik de afgelopen week bewust vermeden. Mieke (backpackdeskundige bij uitstek) ziet de berg spullen en voorziet een crisis. Vier riemen, drie witte broeken, een groot strandlaken en glans bodylotion behoren nou niet bepaald tot de basisbehoeften van een backpacker. Onder begeleiding van Mieke besluit ik (tegensputterend :)) dus maar rigoureus in mijn berg spullen te gaan snijden (gedurfd van je Mieke: onze vriendschap de laatste avond op het spel te zetten, maar bedankt!). Na het eten komen er nog wat vrienden langs en drinken we nog gezellig wat. Op de valreep van Hilde geleerd dat je Cairo toch echt niet uit moet spreken als CaIERO en een geluksschaap en voodoopoppetjes gekregen van Monique. En een horoscoopboekje dat vertelt hoe ik me iedere dag ga voelen op deze wereldreis…handig zodat je weet wanneer je voldoende tissues bij je moet hebben. Uiteindelijk naar mijn bedje gegaan (toch nog een extra witte broek en een riem in mijn backpack weten te smokkelen ;-) )

26 okt 2010 Hello Goodbey!

Tegen alle verwachtingen in heb ik weer super geslapen. Komt goed uit wanneer je 21 uur gaat reizen (wat ook in 11 uur had gekunnen ). Om 11.30 uur rijden we naar Schiphol samen met pap, mam, Kris, Martine en Mieke. Ik check in en we eten nog een broodje. Daarna vind ik het tijd om door het poortje te gaan en nemen we afscheid. Waarschijnlijk dringt bij mij het besef niet door dat ik deze mensen een half jaar niet ga zien, want ik voel me eigenlijk alleen maar vrolijk. Ik voel me dus een beetje een ongevoelig kil persoon met een huilende mam, Martine en Mieke om me heen. Om met mijn vrolijke bui niet de verkeerde indruk achter te laten benadruk nog maar even dat ik toch wel erg veel van ze hou! Net als we afscheid hebben genomen zegt Kris tegen mam dat we goed verdekt staan opgesteld voor Joris Lintzen van Hello Goodbey. Alhoewel we inderdaad voor een grote dikke paal staan, gelooft natuurlijk niemand Kris. Toch kunnen we het inderdaad niet nalaten om even een blik te werpen achter de dikke paal en ja hoor! We beginnen hard te lachen en enkele seconden later staat een assistente van Joris bij ons, om ons verhaal te screenen en vervolgens met Joris te bespreken. Als de assistente naar Joris loopt hebben we niet het idee dat we door de screening heen komen; het tranentrekgehalte zal niet hoog genoeg zijn. We hadden de twee zwangere dames in de strijd moeten gooien; gemiste kans! Wonder boven wonder (blijkbaar is het tranentrekmateriaal op Schiphol vandaag schaars) komt Joris toch naar ons toe om een praatje met ons te houden. Toch nog een kans om de twee zwangere dames in de strijd te gooien! Gelukkig steunt Joris mij in het feit dat het hun eigen schuld is dat ik er niet bij ben; ze waren immers nog niet zwanger op het moment dat ik mijn ticket boekte ;-). Dan uiteindelijk nog een keer opnieuw afscheid nemen ditmaal met een camera op je snuiter; maakt het allemaal wel een beetje nepper. Ben benieuwd of we in februari uitgezonden worden…wordt vervolgd!

27 okt 2010 Wijn, Spur en Happy Birthday!

Na mijn 21 uur durende reis kom ik aan in Cape Town waar Anika mij op staat te wachten. De reis is geweldig verlopen, ik heb zelfs zes uurtjes slaap kunnen pakken. Alleen op de luchthaven van Cairo heb ik mijn eerste ‘help ik ben alleen’-momentje beleefd toen ik alleen was op het toilet en de toiletjuffrouwen nogal intimiderend deden en meer dan normale bijdrage voor mijn plasje wilde. Tijdens de reis ook even in mijn hoofd kunnen checken of ik niets vergeten ben…helaas ik heb mijn rijbewijs vergeten. Erg handig als je een auto wil huren . Bij een volgende reis toch maar die check thuis doen in plaats van in het vliegtuig. We rijden naar de woning van Anika en Roel. Ze wonen in een villawijk in Cape Town. Erg mooi, groot huis (inclusief zwembad in de tuin!). Ik bevind me hier duidelijk in de rijkere delen van Cape Town; een gigantisch contrast met de sloppenwijken waar we zojuist langs gereden zijn. Ik neem een douche en ga daarna met Anika naar het terras om een welkomsdrankje te drinken. ’s Avonds komt Roel thuis van zijn werk en gaan we met z’n drieën eten bij de Spur. Een bekende keten van restaurants in Zuid-Afrika; erg lekker! Tijdens het eten word ik verrast door het bediend personeel dat zingend om onze tafel komt staan en een ijsje met sterretjes voor mij komt brengen. Anika had er lucht van gekregen dat ik pas jarig was geweest en wilde die ‘prachtige’ leeftijd van 30 nogmaals vieren. Na het Afrikaans Happy Birthday gaan we naar huis. Een kindje komt Roel achterna gerend met mijn camera in zijn handen… Shit camera op de tafel laten liggen, gelukkig hebben ze lieve kindjes in Zuid-Afrika! Laat ik mijn vergeetachtigheid maar schuiven op een zeer vermoeiende reis in combinatie met een wijntje ;-)

28 okt 2010 Beach en borreltjes

Anika en ik slapen lekker uit en daarna rijden we naar het strand van Cape Town. Mooi strand met hippe strandtenten en met een prachtig uitzicht op de Tafelberg. Om 16.00 uur start de afscheidsborrel van Roel van zijn werk. In Zuid-Afrika is het gebruikelijk dat je gasten mee kan nemen naar een feestje. Dit stelt me wat gerust want een beetje vreemd voelt het wel om naar een afscheidsreceptie te gaan waar je geen uitnodiging voor hebt. De borrel is gezellig, de collega’s zijn aardig en daarna gaan we nog een hapje eten. Na heel wat drankjes belanden we ’s avonds om 00.30 uur in ons bedje.

  • 29 Oktober 2010 - 14:20

    Ada:

    Hej!

    Weer zo'n leuk verhaal, ben benieuwd naar de komende stukjes! Heel veel plezier de komende tijd, veel liefs

  • 29 Oktober 2010 - 14:53

    Maartje:

    Hey Heidi, wat kan je toch heerlijk schrijven! Leuk om zo op de hoogte te blijven! Enne wat stoer dat je hello goodbye hebt gehaald haha. Nou meis geniet ervan raak geen spullen meer kwijt en geniet van je witte broek! Hier alles goed, buik zit er nog steeds al ga ik nu wel aftellen hoor. Ben erg benieuwd wanneer en hoe etc. Maar ik hou je op de hoogte! Dikke x maart

  • 29 Oktober 2010 - 15:15

    Femke:

    Hey Heidi,
    Gaaf verhaal weer hoor! Ik heb echt kunnen lachen, zo ben je toch nog een beetje bij ons. Geniet van je tijd daar en vergeet idd niet teveel!

  • 29 Oktober 2010 - 15:32

    Hilde:

    Hee nichtje,

    Haha ik ben blij met je reisverhaal! Geweldig kunnen lachen met situaties die mij ook bekend in de oren klinken (behalve het checken van de to do list, want die is altijd wel in orde bij mij ;)). Heel veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verslag! :) Geniet ervan he! xx

  • 29 Oktober 2010 - 16:15

    Christel:

    Hoi stoere nicht, hoe gaat he?Wat ben jij ver weg!!!Je verhalen zijn super leuk!Jammer dat we niet bij je feestje konden zijn, hopelijk heb je onze kaart gehad!
    Ik blijf me op de hoogte houden van je wel en wee...
    gr en liefs Christel en de rest

  • 29 Oktober 2010 - 18:56

    Wilma Vnuland:

    Hoi Heidi wat een leuke foto en een gezellig verslag we volgen je geniet er van ! groetjes Wilma p.s pas je wel op denk aan alle goede adviezen van mama!

  • 29 Oktober 2010 - 20:38

    Wim En Dora:

    Hoi Hiedy leuk om je verslag te lezen.
    Wij wensen je een geweldige tijd in Afrika toe.
    Geniet ervan, wij blijven je volgen heel veel greoten en alle goeds vanuit Rosmalen.

  • 30 Oktober 2010 - 06:50

    Sandra:

    Ha Heidi,
    Wat leuk om te lezen!! Heb het al tegen je gezegd, maar ik hoop ook dat je het zult onthouden voor de mindere momentjes (hoop natuurlijk niet dat die gaan komen, maar stel dat...)
    Ik hoop dat je regelmatig zult bedenken:
    IK BEN EEN STOER MENS, OLEE OLEE, IK BEN EEN STOER MENS OLEE OLEE.

    Deze site hou ik (als iets minder stoer mens) hihi, goed in de smiezen(beleef ik Zuid Afrika toch een beetje mee vanuit een regenachtig Berghem)

    Geniet, geniet, geniet!!Dikke kus,
    Sandra

  • 30 Oktober 2010 - 07:32

    Nelly Langenhuizen:

    echt super Heidi, goed dat je dit hebt doorgezet ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen, en je moeder kan bij mij komen uithuilen ik heb ook drie reislustige kinderen en kan dat alleen maar prijzen al heb ik het ook weleens moeilijk hoor.
    groetjes en geniet!!!Nelly

  • 30 Oktober 2010 - 07:44

    Dinie Van Helvoirt:

    Ha globetrotter, heeeeel veel succes en plezier op je reis. Ik volg nieuwsgierig je verslagen.Ik zal op de wandelingen met jullie mam extra tissues meenemen, mocht dat nodig zijn. Ik weet dat ze enorm trots op je zijn. Groetjes, Dinie

  • 30 Oktober 2010 - 07:54

    Antoinette:

    Klinkt goed Heidi, heel goed, je schrijft ook leuk a-la - Heidi. Take care xxx Antoinette

  • 30 Oktober 2010 - 08:25

    Mart:

    He vrouwke,
    helaas hebben we geen afscheid kunnen nemen, maar bij deze dan nog een hele fijne reis toegewenst.Als je nog bij Anika en Roel bent doe ze dan a.u.b. de groetjes van mij. geniet er van X mart.

  • 30 Oktober 2010 - 09:21

    Martien Van Iersel:

    Een geweldig begin van jouw grote reis!Ik ben wel trots op deze oud leerling van De Kiem. Want zoals je weet waren alle leerlingen toen al sterren, maar enkelen zijn uitgegroeid tot een grote ster waarvan jij er eentje bent. We volgen je via "waar ben je nu.nl" en af en toe komt er wel een reactie van ons. (Een nichtje van ons is zo ook aan het rond trekken in Australië} We wensen jou veel succes met deze "grote ondernemeing" Groeten Diny en Martien van Iersel.

  • 30 Oktober 2010 - 10:24

    Ans Altenburg:

    HEIDI,ER IS EEN SCHRIJFSTER AAN JE VERLOREN GEGAAN.Erg gezellig verslag van je reis en aankomst.Een tuutje regen vanuit Heesch en tot de volgende keer.Liefs van Harry en Ans.

  • 30 Oktober 2010 - 11:15

    Marieke:

    Hey Heidi,

    Ik lees het al weer, gaat helemaal goed komen daar! Geniet er nog van!

    Groetjes uit Lith

    P.s. zijn die collega's net zo aardig als dat ze hier waren ;-)?

  • 30 Oktober 2010 - 11:41

    Angela:

    Hoi Heidi,
    Wat leuk om je verhalen te lezen en ook zo herkenbaar :) Hoop dat je niets meer vergeet deze reis!!
    We gaan je verhalen vanuit Mill ook in de gaten houden. We wensen jou heel veel plezier, geniet ervan en denk nog even aan ons als je lekker op het strand ligt.
    Liefs Angela en de mannen

  • 30 Oktober 2010 - 13:10

    Lindsay:

    Hey Heidi,

    Gelukkig ben je heelhuids in Afrika aangekomen. Veel plezier en geniet ervan!
    x Lindsay

  • 30 Oktober 2010 - 15:05

    Wout En Maria:

    Hoi Heidi, heel veel plezier op je grote reis.
    Geniet er maar volop van, wij genieten hier van je verslagen.

    Liefs uit Geffen van de Egelmeertjes

  • 30 Oktober 2010 - 18:19

    Kris, Martine, Teun:

    Hoi Heidi,

    Mooi om te horen dat je een goede vlucht hebt gehad. Bij Annies reibureau (en Roel) ben je in goede handen, weten wij uit ervaring. We hopen nog vele leuke berichten van je te kunnen lezen. Maak er iets moois van en de groeten nog van Joris.

    Groetjes Kris, Martine en Teun (ook voor Roel en Anika)!

  • 30 Oktober 2010 - 19:25

    Olga:

    Ha die Heidi!

    Ik dacht dat je sms over Joris een grap was, maar nu schrijf je het weer! Onwijs leuk je verhaal te lezen. Het wordt vast en zeker een hele leuke tijd voor je. Heel veel plezier en ik zie alweer uit naar je volgende bericht.

    Heel veel groetjes,
    Olga

  • 31 Oktober 2010 - 10:02

    Wilma Verstegen:

    Ha die Heidi,

    Wat heerlijk om jou reisverslag te lezen. Geweldig, die schrijfstijl van jou! Geniet maar van de die geweldige tijd daar en van het mooie weer. Hier staat het weer te gieten buiten.
    Geniet ervan en veel liefs.

  • 01 November 2010 - 08:10

    Gerard En Diny:

    Hey die Heidi

    Wat een geweldige ervaring ga jij weer tegemoed
    Heel veel plezier in Afrika,en we lezen je reisverslagen met veel plezier

    Geniet ervan
    Gr Gerard en Diny xx

  • 01 November 2010 - 08:15

    Willy Van Rossum:

    Hallo Heidi Wat leuk eenversag van jou uit het verre Kaapstad Ga er van genieten kijk uit voor die afries want ze vinden blonde meisjes leukIk heb ook een dochter daar gehad . Maar jij red het daar zeker wel vele groetjes ook van Piet en de rest van het stel doeiii

  • 01 November 2010 - 12:14

    Erik:

    haha, misschien nog niet zo erg dat je rijbewijs + 2 wit broek nog in Nl. liggen. Heb je in elk geval iets wat je op reis niet kwijt kan raken ;-)
    Veel fun !!!

  • 01 November 2010 - 12:15

    Erik:

    En ow ja, was jij dat in die Polo in Berghem in de hagel de 24e okt. ?? Ik kon 't nie helemaal goed zien...

  • 01 November 2010 - 12:41

    Mariek:

    Hee dertiger,

    Wat heb je toch weer een leuke verhalen geschreven. Super!!!
    We zijn erg nieuwsgierig naar al je verhalen.
    Geniet ervan.

    Liefs Mariek

  • 01 November 2010 - 14:03

    Ria En Ellie:

    Ha die Heidi,

    Jij maakt er zelfs in Afrika weer een dolle boel van. Het leest als een spannend boek. Succes ook met je missie daar en... blijf vooral alles checken!
    groetjes Ria en Ellie

  • 01 November 2010 - 14:39

    Willie Van Druten:

    Beste Heidi,
    Dat wordt genieten van zulke gedetailleerde en gezellige reisverslagen .
    Nu zou ik willen 40 jaar jonger te zijn en ook zo`n kans te willen benutten.Overigens nu heb ik er alle tijd voor,maar we beperken het toch tot een weekje mountainbiken langs der Rhein en een paar dagen London en dat soort brave dingen.
    Wij kijken uit naar het volgende reisverslag .Misschien kunnen alle lezers van je reisverslagen zorgen voor een flink tranendal op Schiphol bij je terug komst .Dan ga ik alsnog persoonlijk Joris bellen.Geniet er van en pas goed op jezelf.

    Willie van Druten

  • 01 November 2010 - 17:43

    André En Sonja Ulijn:

    Heidi heel veel plezier en een mooie en leerzame tijd in dat verre land.
    We zullen met belangstelling jouw reisverslag volgen

    Groet André en Sonja

  • 01 November 2010 - 19:10

    Erik En Harriëtte:

    Hey Heidi, fijn dat de eerste dagen al goed zijn gegaan. Het klinkt in ieder geval al gezellig. Nog heel veel plezier! Veel liefs Erik en Harriëtte

  • 01 November 2010 - 21:11

    Rogier:

    Heidi,

    Goed te lezen dat alles goed gaat daarzo!!!

    Het meisje gaat gewoon verder met borrelen...

    Ik zal je maar niet lastig vallen met AX troubles... :-)

    Take care!


  • 02 November 2010 - 22:40

    Stan En Kristie:

    Hey Heidi,

    Leuk om je reisverslag te lezen. We wensen je heel veel plezier de komende tijd en kijken uit naar je verhalen.

    Ook een dikke kus van Sander en Marit

  • 03 November 2010 - 12:38

    Kim:

    Hoi Heidi!
    Super om te lezen dat je deze bijzondere reis bent begonnen! En erg leuk dat we je kunnen volgen met je reisverslagen. We wensen je heel veel geluk en mooie momenten toe! Geniet ervan.

    Liefs Kim en Richard

  • 24 Maart 2011 - 14:36

    ANS ALTENBURG:

    hEIDI,ALLEREERST GEFELISITEERD MET DE GEBOORTE VAN JET,JE TOEKOMSTIG TANTEZEGGERTJE.VOLGENDE WEEK DONDERDAG GA IK BESCHUIT ETEN MET ROZE MUISJES.DIE DONDERDAGMORGEN IS ALTIJD ZO GEZELLIG,DAN IS TEUN ER OOK EN HEBBEN WE SCHIK.WAT EEN KNULLETJE.JE ZULT VERSTELD STAAN WANT JE HEBT HEM NATUURLIJK LANG NIET GEZIEN.HEEFT IE EEN GROTE BUTTON OP MET DE TEKST GROTE BROER.STOER HE.ZO NU EVEN OVER JOUW BEZINNINGSDAGEN .GEWELDIG WAT JE ALLEMAAL ONDERNEEMT,MAAR KOM NU MAAR VLUG WEER NAAR NEDERLAND OM DE VERHALEN UIT JE EIGEN MOND TE VERNEMEN.HET GA JE GOED DE PAAR LAATSTE DAGEN OP JE WERELDREIS EN BEHOUDEN THUISKOMST.
    LIEFS VAN ANS EN HARRY ALTENBURG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Craig en ik

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 75616

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 22 November 2014

Brazilie 2014

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

New York en het Wilde Westen

27 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thailand 2012

26 Oktober 2010 - 29 Maart 2011

Afrika en Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: